1. Tilaaminen
Kaikki verkkokauppatilaukset tehdään Konemusan verkkokaupassa osoitteessa konemusa.fi. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat suojatussa SSL-yhteydessä maksupalveluntarjoajan (esim. pankki tai muu maksunvälittäjä) kautta, jotta maksaminen olisi mahdollisimman turvallista.
- Tietoturva: Asiakaspalvelumme ei käsittele maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse.
- Evästeet: Verkkokauppa käyttää evästeitä ostokokemuksen parantamiseksi.
- Tilausvahvistus: Onnistuneesta tilauksesta lähetetään tilausvahvistus antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
- Muutokset: Mikäli haluat tehdä muutoksia tilaukseen, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme (info@konemusa.fi).
2. Toimitusaika
- Perustoimitus: Lähetämme varastossa valmiina olevat tuotteet yleensä 1–2 työpäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
- Kokonaisaika: Normaali toimitusaika on 3–5 arkipäivää.
- Poikkeustilanteet: Joidenkin tuotteiden kohdalla tai ruuhka-aikoina toimitusaika voi olla pidempi. Jos tavaran saatavuudessa on pitkäaikainen katkos, ilmoitamme tästä erikseen.
- Pidätämme oikeuden tuote- ja hintamuutoksiin.
3. Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustiedot:
- Tarkista tilausvahvistus: Jos huomaat virheitä, ota heti yhteyttä asiakaspalveluun.
- Tallenna vahvistus: Voit tarvita sitä mahdollisten kysymysten tai reklamaatioiden yhteydessä.
- Pakettia noudettaessa/vastaanotettaessa: Varmista, että lähetyksen sisältö vastaa tilausvahvistuksen tuotteita.
Asiakaspalvelu:
- Sähköposti: info@konemusa.fi
4. Hinnat
- Verkkokaupan hinnat: Kaikki hinnat näkyvät verkkokaupassa. Tuotteet ovat kannatustuotteita, eikä hintoihin sisälly arvonlisäveroa (ALV 0 %).
- Toimituskulut: Lisätään loppusummaan valitun toimitustavan mukaisesti.
- Hinnanmuutokset: Pidätämme oikeuden hintojen muuttamiseen ilman ennakkoilmoitusta.
- Virheelliset hintatiedot: Mikäli verkkokaupassa on teknisen tai muun virheen vuoksi väärä hintatieto tai saatavuustieto, Konemusalla on oikeus peruuttaa kyseinen tilaus.
5. Maksutavat
Verkkokaupassamme voi maksaa yleisimmillä maksukorteilla ja mobiilimaksuilla. Maksunvälittäjänä toimii Stripe.
5.1 Korttimaksut
- Hyväksymme Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard -kortit.
- Korttitiedot käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä.
- Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tietojärjestelmiin.
5.2 MobilePay
- Maksu onnistuu MobilePay-sovelluksella.
- Voit maksaa mobiililaitteella tai syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään pöytäkoneella maksaessasi.
- Veloitus tapahtuu kortiltasi tai pankkitililtäsi riippuen MobilePay-sovelluksen asetuksista ja pankistasi.
6. Toimitustavat ja -kulut
- Toimituskulut: Posti- ja pakkauskulut sisältyvät toimitusmaksuun. Loppusumma ilmoitetaan, kun olet valinnut kassa-vaiheessa haluamasi toimitus- ja maksutavan.
- Toimitustavan valinta: Voit valita käytössä olevista toimitustavoista itsellesi sopivimman. Ne riippuvat tilauksen sisällöstä ja painosta.
- Tapahtumaliput: Toimitamme tapahtumaliput aina sähköpostitse.
7. Palautusehdot
7.1 Kuluttajan peruuttamisoikeus (14 päivää)
- Kuluttajalla on 14 päivän peruuttamisoikeus, joka alkaa tavaran vastaanottamisesta tai, mikäli toimitus tapahtuu useammassa erässä, viimeisen erän vastaanottamisesta.
- Peruuttamisesta on ilmoitettava meille 14 päivän kuluessa (sähköpostitse: info@konemusa.fi).
- Palautettavat tavarat on lähetettävä viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut peruuttamisesta.
Huom. Peruuttamisoikeus ei koske viallisen tai virheellisen tavaran palautusta; tällöin kyse on reklamaatiosta (ks. kohta 9).
7.2 Palautettavan tuotteen kunto ja palautuskulut
- Palautettavan tavaran on oltava käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja etiketit paikoillaan.
- Mikäli tavaraa on käsitelty enemmän kuin on tarpeen sen kunnon ja toimivuuden toteamiseksi, voimme vähentää sen arvon aleneman vastaavan osuuden palautettavasta summasta.
- Asiakas vastaa itse palautuksen postimaksuista.
- Liitä mukaan tilausnumerosi tai muut tiedot, joilla pystymme kohdentamaan palautuksen oikeaan tilaukseen.
- Säilytä palautuskuitti todisteena siitä, että olet lähettänyt tavaran ajoissa.
7.3 Palautusosoite
Konemusa Ry
Kievarintie 14
05200 Rajamäki
Voit lähettää palautuksen samassa pakkauksessa, jossa tuote saapui, tai käyttää muuta vastaavaa pakkausta – tärkeintä on, että paketoit tuotteet huolellisesti.
7.4 Tuotteen vaihto
Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, palauta ensin alkuperäinen tuote yllä mainittujen ohjeiden mukaan. Tämän jälkeen voit tehdä uuden tilauksen verkkosivultamme.
8. Lunastamaton paketti
Pelkkä paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin kaupan peruuttaminen. Mikäli tilausta ei noudeta, emmekä saa siitä erikseen peruutusilmoitusta, veloitamme asiakkaalta toimituskustannukset.
9. Ongelmatilanteet (Reklamaatiot)
- Kadonnut tai vioittunut tuote: Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tai se ei muutoin vastaa tilausta, ilmoita virheestä 14 päivän kuluessa (sähköpostitse: info@konemusa.fi).
- Kuljetusvaurio: Tee välittömästi reklamaatio suoraan kuljetusliikkeelle (esim. Posti), jos paketti on silminnähden vaurioitunut kuljetuksessa.
- Väärä tai viallinen tuote: Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme tilanteen ja korjaamme virheen mahdollisimman pian.
10. Tapahtumaliput
- Ei palautusoikeutta: Ostetuilla tapahtumalipuilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta, ellei tapahtumaa peruta tai sen ajankohtaa muuteta oleellisesti.
- Tapahtuman peruuntuminen: Mikäli tapahtuma peruuntuu, hyvitämme lipun hinnan asiakkaille ja otamme yhteyttä ostohetkellä annettujen yhteystietojen perusteella.
- Lippujen jälleenmyynti: Lippujen jälleenmyynti ansaintatarkoituksessa on kielletty.
- Virhetilanteet: Jos lipun maksuprosessissa tai muussa käytössä ilmenee ongelmia, ilmoita siitä välittömästi asiakaspalveluumme (info@konemusa.fi).
11. Vastuunrajoitus (Force majeure)
Konemusa ei ole velvollinen korvaamaan viivästyksestä tai virheestä aiheutuneita vahinkoja, jos viivästys tai virhe johtuu ylivoimaisesta esteestä (force majeure). Tällaiseksi katsotaan ennalta arvaamaton seikka tai olosuhde, johon Konemusa ei voi vaikuttaa ja jota Konemusa ei voi kohtuudella voittaa. Ylivoimaisena esteenä pidetään esimerkiksi:
- Lakko, työsulku tai muu työtaistelu
- Sota, kapina tai mellakka
- Tietoliikenne- tai sähkökatkokset
- Virus- tai tietoturvahyökkäykset
- Tulipalo, luonnonmullistus, pandemia tai muu vastaava syy
Mikäli force majeure -tilanne jatkuu yli kaksi (2) kuukautta, sekä Konemusalla että asiakkaalla on oikeus purkaa tilaukseen liittyvä sopimus ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia.
12. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Näihin ehtoihin ja niiden tulkintaan sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluteitse asiakkaan ja Konemusan kesken. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluteitse, kuluttaja voi saattaa asian:
- Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi), mikäli kyseessä on kuluttajakauppa.
- Yleisen tuomioistuimen käsiteltäväksi Suomessa, mikäli sopua ei saavuteta muutoin.
13. Yhteystiedot ja voimassaolo
Konemusa Ry
Kievarintie 14
05200 Rajamäki
Sähköposti: info@konemusa.fi
Nämä ehdot ovat voimassa toistaiseksi, ja ne on päivitetty viimeksi 28.12.2024. Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Mahdolliset muutokset astuvat voimaan, kun ne on julkaistu verkkokaupassamme.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.